П`ятниця, 15.12.2017, 01:27
Сайт Кизименка Валерія Олександровича «Інтелект Forever!»
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Огляди-конкурси ПНЗ | Реєстрація | Вхід
Меню сайту

Педагогічна преса

Календар України
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Календарь Украины
Календарь Украины

Шкільний світ

ІНФОРМЕРИ: про все
Информеры: Интересные факты

Урядовий портал

Кіровоград весь
Весь Кіровоград

Реформи Кіровоград
Реформи. Кіровоград

Погода

Block title

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Радіо

Огляди-конкурси роботи позашкільних закладів Кіровоградщини

 

VІ огляд – конкурс позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини - перенесено

(історичний екскурс)

       З метою пошуку нової ідеї функціонування позашкільних закладів, впровадження інноваційних технологій в навчально-виховиий процес, для успішного  виконання  державного замовлення на здобуття дітьми і молоддю позашкільної освіти, їх творчого, інтелектуального, духовного, морального та фізичного становлення в Кіровоградській області проводяться огляди-конкурси роботи позашкільних навчальних закладів (з 1998).

       Огляди-конкурси дають можливість вирішити нагальні завдання:  проведення системного аналізу; узагальнення кращого досвіду роботи позашкільних навчальних закладів та надання науково-методичної і практичної допомоги з проблем удосконалення змісту діяльності; впровадження нових форм і методів роботи відповідно до вимог Закону України „Про позашкільну освіту” та Положення про позашкільний навчальний заклад.

       Серед номінацій конкурсів були: „Позашкільний заклад сучасності”, «Зразковий заклад  ХХ століття», «Педагог-майстер», «Історія позашкільного закладу», „Методична майстерня”, „Виховна система позашкільного закладу», “Система робот из обдарованною молоддю», виставки декоративно-прикладного мистецтва, науково-методичні та практичні семінари і конференції, звітні концерти художніх колективів.

        Перший огляд-конкурс роботи позашкільних закладів Кіровоградщини започатковано у 1998 році  з метою підняти  престиж  позашкільної освіти, оновити її зміст.

        Відповідно до Положення колективи представили свої заклади як в заочному, так і в очному турах за трьома номінаціями: "Зразковий позашкільний заклад освіти XX століття", "Кращий позашкільний заклад освіти сучасності", "Педагог-майстер позашкільної освіти"

        Керуючись мудрою істиною: "Хто не знає своєї історії - той не має майбутнього", проведена велика робота щодо вивчення та оформлення матеріалів з історії розвитку позашкільної освіти на Кіровоградщині, створено обласний музей на базі обласного центру дитячої та юнацької творчості, а також музеї на базі міських і районних позашкільних закладів.

        У номінації "Педагог-майстер позашкільної освіти" подані матеріали із досвіду роботи 33-х педагогів, 14 із них нагороджені дипломами та цінними подарунками.

       У номінації "Кращий позашкільний заклад сучасності" було представлено 16 моделей сучасних позашкільних закладів, проте насправді, ще необхідно було докласти зусиль, щоб ці моделі стали реальністю.

       Результати огляду-конкурсу переконливо довели, що переважна більшість колективів позашкільних навчальних закладів успішно виконують свої функції згідно з Положенням і на місцях є освітніми, виховними, інформаційними та організаційними центрами, що постійно працюють над удосконаленням форм, методів і змісту своєї діяльності.

       За результатами огляду-конкурсу була проведена науково-практична конференція „Стан та перспективи розвитку позашкільної освіти Кіровоградщини", у якій взяли участь педагоги, директори позашкільних закладів, керівники місцевих органів управління освітою, науковці.

         З 2001 по 2004 роки в області проведено заочний та очний етапи  ІІ обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних закладів.

         Як показав час, проведення таких оглядів допомагає підняти матеріально-технічну базу колективів. Саме так, бо в бюджетах різних рівнів, навіть і в державному, на розвиток позашкільної освіти і виховання не було заплановано ні копійки. І тому, коли колективи з районів їдуть в область на огляд (а очний етап складався з презентації колективів в обласному центрі по графіку), хоч не хоч, а довелося головам райдержадміністрацій виділяти кошти, адже діти представляли не лише себе, свої таланти, майстерність, а й свій район чи містечко.

       Ось як в пресі висвітлювалася одна з презентацій: «Виставка декоративно-прикладних виробів дітей з Олександрійського району  вразила своєю довершеністю. Вам коли-небудь доводилось бачити картину, зроблену з різнокольорового пір'я? А цей матеріал ідеально підійшов для того, щоб створити "зимовий вечір". Техніка малювання картин за допомогою пуху єдина в області, і її витоки знаходяться саме а Олександрівському районі. Чудові вишиванки, картини з пластика - і все зроблено дитячими руками. А ще був концерт школярів, який скорив глядачів і своєю оригінальністю, безпосередністю. Гарне було свято і  для дітей, і для їх методистів, і для глядачів. А попереду ще підведення підсумків і заключний концерт, на якому будуть  виступати найкращі дитячі колективи...»

       Фіналом огляду  стала конференція, у  рамках котрої  проходила    виставка   учнівської творчості, науково-методичної літератури та навчальних програм. Кульмінаційним моментом програми конференції стала церемонія нагородження переможців огляду-конкурсу. Ними стали колективи позашкільних закладів: Новомиргородського району - 1 місце; Маловисківського району - II місце; Долинського та Онуфріївського районів — III місце.

      Завершилась практична частина конференції концертною програмою художніх колективів, у якому взяли участь більше 400 дітей, що представляли всі позашкільні заклади області. У роботі конференції взяла участь Биковська Олена Володимирівна, завідуюча лабораторією з питань позашкільної освіти Інституту проблем виховання Академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук.

 

        Третій огляд-конкурс позашкільних закладів Кіровоградської області тривав три роки (2005-2007). З десяти кращих, визначених конкурсною комісією, було оголошено 4-х переможців під час десятого Міжнародного фестивалю дитячої творчості, присвяченого Всесвітньому Дню Землі, який пройшов в Кіровограді у квітні 2007 року.

       Переможцями   визнані: колектив  Онуфріївського  районного  будинку   позашкільної  роботи  з учнівською молоддю; колектив Олександрівського районного центру дитячої та юнацької творчості, колектив Новомиргородського районного центру дитячої та юнацької творчості; колектив Маловисківського районного центру дитячої та юнацької творчості.

       Відповідно до Положення номінації „Позашкільний заклад сучасності” конкурсні матеріали повинні були містити проблемно-діагностичний аналіз стану, змісту і наслідків діяльності закладу. Аналіз – це перший крок до визначення мети розвитку закладу і засобів її досягнення. Його слід проводити від визначення проблеми, недоліків в організації навчально-виховного процесу до його наслідків та причин, що не забезпечують наявності позитивних результатів. А за підсумками цього аналізу напрацьовується аналітична інформація з поясненням і обґрунтуванням сучасного стану закладу і проблем його діяльності

       Розробку інформаційно-статистичної довідки дійсного стану закладу з усіх напрямів та аспектів діяльності треба було доповнити схемами, графіками, діаграмами, фактичними матеріалами, прикладами з практики, що допомагає виділити окремі сфери розвитку.

       Аналіз представлених на конкурс матеріалів свідчить, що кращі колективи позашкільних навчальних закладів та їх керівники  прагнуть до визначення пріоритетних ідей діяльності, удосконалення системи управління закладом, його структури, мережі гуртків, творчих об'єднань за інтересами відповідно до ринку освітніх послуг; глибокого аналізу здійсненого та визначення нових перспектив; сучасних підходів до планування роботи;  удосконалення роботи соціальної служби та інформаційно-аналітичних і методичних центрів; удосконалення форм і методів організації дозвілля; стимулювання творчого розвитку і соціальної підтримки обдарованих дітей; пошуку нових форм роботи гуртків, клубів, студій, секцій, інших творчих об'єднань; пошуку нових форм господарювання, створення додаткових фондів фінансування, розвитку платних послуг.

        Протягом  2008  - травня 2010 років відбувався IV  огляд – конкурс позашкільних навчальних закладів

        Метою конкурсу був аналіз стану роботи ПНЗ регіону за 2008 – 2010 рр.; здійснення моніторингу основних процесів, що відбуваються  у позашкіллі області та  проведення  порівняльного аналізу роботи позашкільних закладів області з  результатами попереднього  третього конкурсу (2005 – 2007 р.р.); виявлення інноваційних підходів до організації позашкільної освіти і виховання в Кіровоградській області.

       Критерії  аналізу  роботи позашкільних закладів  були розроблені на підставі основних показників, визначених Міністерством освіти і науки України при оцінюванні діяльності позашкільних закладів (Наказ Міністерства освіти і науки України № 567 від 21.08.2003 р. «Про затвердження орієнтовних критеріїв оцінки діяльності позашкільних навчальних закладів»)  та були доведені до керівників позашкільних навчальних закладів заздалегідь. Для проведення експертної оцінки  матеріалів заочного туру конкурсу та ознайомлення з роботою закладів на місцях була створена оглядова комісія у складі завідуючих підрозділами та керівників обласних позашкільних закладів, інституту післядипломної педагогічної освіти ім. В.Сухомлинського, методистів на чолі з завідуючою відділом дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та виховної роботи управління освіти і науки обласної державної адміністрації  Шатною Лідією Франціївною.

       Згідно умов проведення огляду – конкурсу він складався з заочного та очного турів. Заочний тур передбачав здійснення самоаналізу роботи всіх структурних підрозділів закладу та представлення матеріалів до оглядової комісії. Своєчасно та якісно підготовлені документи представили майже усі  позашкільні заклади області. Протягом очного туру членами  оглядової  комісії були  відвідані  усі  позашкільних заклади.

       В основному система позашкільної освіти у регіоні працює стабільно. Позашкільна діяльність здійснюється у більшості закладів в умовах, що відповідають вимогам сучасності та санітарно – гігієнічним нормам. Основна функція позашкільного навчального закладу – надання позашкільної освіти у переважній частині районних та сільських позашкільних закладах виконується на достатньому рівні.

       Визнані переможцями  IV обласного огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів, нагороджені дипломом та цінними подарунками колективи: Кіровоградського міського Будинку дитячої та юнацької творчості; Новгородківського районного Будинку дитячої та юнацької творчості; Новомиргородського районного центру дитячої та юнацької творчості; Новоукраїнського районного центру дитячої та юнацької творчості; Олександрівського районного центру дитячої та юнацької творчості; Побузького центру дитячої та юнацької творчості Голованівського району; Знам`янської міської станції юних техніків.

       У номінації „Виховна система" та „Методична майстерня" нагороджені колективи та окремі педагоги.

       Конкурс „Методична майстерня ” проводився   з метою вивчення, узагальнення та популяризація кращого досвіду роботи з методичного забезпечення навчально-виховного процесу позашкільних закладів; підняття престижу методичної діяльності позашкільних закладів; заохочування працівників, які займаються методичною діяльністю; створення умов для ефективної методичної діяльності позашкільних закладів.

      Схема-алгоритм підготовки методичної розробки: виділення суперечностей, що породжують важливу  проблему; постановка проблеми, яку необхідно розв'язати; формулювання теми розробки, мети пошуку та завдань вирішення проблеми; аналіз науково-теоретичних положень та існуючого практичного до­свіду з даної проблеми; роздуми, формулювання гіпотези, зародження ідей, співставлення їх з існуючими; критичний аналіз і теоретичне обґрунтування розв'язання проблеми; прогнозування результату; підготовка навчальних матеріалів; експериментальна практична перевірка: апробація окремих ідей і методичних рішень; оцінка результатів перевірки, аналіз труднощів, умов реалізації; написання тексту розробки.

      Конкурс „Виховна система позашкільного закладу” проводився з метою виявлення нових творчих підходів до організації системи виховної роботи у позашкільному закладі.

Аналітична збірка за матеріалами IV огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини \ Кизименко В. О. - Кіровоград,2010. – 90 с.

        У 2013 - 2014 відбувався V  огляд – конкурс позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини

Аналітична збірка за матеріалами V огляду-конкурсу роботи позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини \ Кизименко В. О. - Кіровоград, 2014. – 90 с.

       VІ  огляд – конкурс позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини - почнеться орієнтовно у січні 2017 року

 

Пошук

Час по Кіровограду

Век живи-век учись

Календарь

Друзі сайту-освіта
  • Методпортал
  • Портал MyReferatik
  • Освіта - Рейтинг сайтів
  • Слово вчителя
  • ОблМетодЦентр
  • КОІППО Сухомлинського

  • Портал педресурсів
    Портал сучасних педагогічних ресурсів

    Сайти колег
  • Педагогічна техніка
  • ТОП 145 сайти НЗ України
  • ІТ-компетентність
  • Альтернативна освіта
  • Ваш сайт

  • Друзі сайту-сервіс
  • uCoz Manual
  • Світова бібліотека
  • Кращі сайти Рунета
  • Все для веб-мастера
  • Программы для всех
  • Умные развлечения

  • Міністерство
    Міністерство освіти і науки України

    Фейсбук-позашкілля
    Позашкільна освіта

    Позашкільна освіта
    Позашкільна освіта

    Кіровоград ОЦДЮТ
    Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості

    Толмач Google
    Переводчик ГУГЛ

    Казначей

    От рождения

    Copyright MyCorp © 2017 Конструктор сайтів - uCoz