$$
ТЕСТУВАННЯ
При тестуванні слід уважно вивчити пропоновані інструкції. Дуже важливо добре володіти мишкою та клавіатурою. Від цього сильно залежить час виконання і результати тестів.
Уважно читайте всі повідомлення. На жаль, навчатися роботі з даним з тестом і відповідати на запитання Вам доведеться одночасно. Достовірні результати виходять лише при першому тестуванні.
Тому для тривалих тестів має сенс спочатку ознайомитися з процедурою роботи, а вже потім відповідати на запитання.
Навіть люди без спеціальних навичок можуть відносно легко скористатися ними. Таким чином, на відміну від безлічі інших тестів вони мають прикладний, а не демонстративно-ознайомлювальний, і ігровий характер. У руслі цього підходу наявні тести піднесені без зайвого теоретизування, а матеріал (малюнки, словесні, цифрові програми до тестів) представлені по можливості в робочому вигляді, а вся техніка розрахунків та процедура отримання результату прихована від користувача, що значно підвищує достовірність одержуваних оцінок.
Пропоновані методики розкриють Ваші потенційні здібності, вміння, інтереси, нахили, індивідуальні особливості. Можливість за допомогою тестів пізнати і вивчити широкий спектр характерологічних рис особистості допоможе педагогам, батькам підвищити ефективність процесу виховання дітей.
СПИСОК ТЕСТІВ
1. Діагностика темпераменту
2. Тест Люшера
3. Культурно-вільний тест на інтелект (CFIT)
4. Тест зростаючі труднощі Равена
5. Виключення поняття
6. Прості аналогії
7. Складні аналогії
8. Числові ряди
9. Методика для оцінки логічного мислення
10. Виділення істотних ознак
11. Вербальний тест Айзенка
12. Коефіцієнт інтелекту
13. Тести Айзенка для вимірювання коефіцієнта інтелекту (IQ)
У всіх тестах (електронних версіях) слід запустити відповідний тесту exe файл.
ТЕСТИ ВИВЧЕННЯ ІНТЕЛЕКТУ
1. Діагностика темпераменту
Мета методики: виявити особливості темперамента людини.
Поняття темперамент позначає одну з важливих підструктур індивідуальності, яка надає значний вплив на особливості діяльності і поведінки людини. Темперамент має різні образні життєві прояви, які необхідно враховувати при індивідуальному підході до навчання і виховання. Відмінності темпераменту
проявляються в особливостях емоційної сфери, спілкуванні, психічних процесах і тих способах, за якими людина реалізує свою діяльність.
Відомі типи темпераменту - сангвінік, холерик, флегматик, меланхолік - діагностуються по Айзенку, виходячи їх двох основних шкал: шкали екстраверсії-інтроверсії і шкали нейротизму.
В опитувальник Айзенка з метою корекції результатів обстеження введена ще одна шкала – соціальної бажаності, що виявляє тенденцію реагувати на питання так, щоб отримати бажані результати. Інакше цю шкалу називають "шкала брехні". Опитувальник складається з 60 питань, з яких 24 - за шкалою екстраверсії-интраверсии, 24 - за шкалою нейротизму і 12 за шкалою брехні.
Відповідайте на питання швидко, не роздумуючи, так як важлива ваша перша реакція. Відповідати потрібно на кожне питання.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/diagnostika_temperamentu/5-1-0-55
2. Тест Люшера
Заснований на експериментально встановленої залежності між перевагою людиною певних кольорів (відтінків) і його поточним психологічним станом.
З наявних в арсеналі психологів прожективних тестів тільки тест швейцарського психолога М.Люшера за короткий час / 10 хв / може дати настільки глибоку і широку, вільну від свідомого контролю випробуваного характеристику його внутрішніх диспозицій. Застосування тесту не обмежується ні інтелектуальними, ні мовними, ні віковими рамками, ні станом, в якому знаходиться випробуваний. Тест тонко працює навіть з дальтоніками і тими, хто, як їм здається, вибирає навмисне не те, що їм подобається.
У всьому світі Тест Люшера успішно застосовується для: Самодіагностики і корекції свого психологічного стану; Аналізу конфліктів і причин, які ускладнюють особисте життя; Контролю динаміки вольової та емоційної сфери спортсменів у процесі тренувань і під час змагань; тощо
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/test_ljushera/5-1-0-56
3. Культурно-вільний тест на інтелект (CFIT)
Дослідження рівня інтелектуального розвитку незалежно від впливу навколишнього середовища (культури, освіти тощо).
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/kulturno_vilnij_test_na_intelekt/5-1-0-57 (електронний)
http://kizimenko.ucoz.ua/_ld/0/58_CFIT.pdf
4. Тест зростаючі труднощі Равена
Методика для вивчення логічності мислення.
Вам пред'являються малюнки з фігурами, пов'язаними між собою певною залежністю. Однієї фігури бракує, а внизу вона дається серед 6-8 інших фігур. Ваше завдання - встановити закономірність і вказати компьютерною мишою недостаючу фігуру. Тест складається з 60 таблиць (5 серій по 12)
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/test_zrostajuchikh_trudnoshhiv_ravena/5-1-0-59 (електрон)
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/test_zrostajuchikh_trudnoshhiv_ravena_pap/5-1-0-60 (паперовий)
5. Виключення поняття
Методика призначена для дослідження здатності до класіфікаціі і аналіза
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/vikljuchennja_ponjattja/5-1-0-61
6. Прості аналогії
Мета: виявлення характеру логічних зв'язків і відносин між поняттями. За типом зв'язків можна судити про рівень розвитку мислення - перевазі наочних або логічних форм
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/prosti_analogiji/5-1-0-62
7. Складні аналогії
Методика використовується для виявлення того, наскільки доступне розуміння складних логічних відносин і виділення абстрактних зв'язків.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/skladni_analogiji/5-1-0-63
8. Числові ряди
Дослідження логічного аспекту математичного мислення
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/chislovi_rjadi/5-1-0-64
9. Методика для оцінки логічного мислення
Мета: Дослідження логічного мислення.
Опис: пред'являються 18 логічних завдань. Кожна задача складається з двох логічних посилок. Букви в них знаходяться в якихось чисельних взаєминах між собою.
Спираючись на ці логічні передумови, треба вирішити, в якому співвідношенні перебувають між собою букви, які стоять під рисою.
Інструкція: "Вам пропонується вирішити 18 логічних завдань, кожна з яких включає дві логічні передумови. Ваше завдання - вирішити, як співвідносяться між собою букви, що стоять під рискою, і
відзначити це відношення за допомогою математичних знаків ">", "<". Час виконання враховується.
Оцінка проводиться за кількістю правильних відповідей.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/metodika_dlja_ocinki_logichnogo_mislennja/5-1-0-65
10. Виділення істотних ознак
Методика використовується для дослідження особливостей мислення, здатності диференціації
істотних ознак предметів або явищ від несуттєвих, другорядних. За характером виділюваних ознак можна судити про переважанні того чи іншого стилю мислення: конкретного чи абстрактного.
Слова в задачах підібрані таким чином, що обстежуваний повинен продемонструвати свою здатність
вловити абстрактне значення тих чи інших понять і відмовитися від більш легкого, кидається в очі, але
невірного способу вирішення, при якому замість істотних виділяються приватні, конкретно - ситуаційні
ознаки.
Інтерпретація: наявність в більшій мірі помилкових суджень свідчить про переважанні конкретно-ситуаційного стилю мислення над абстрактно-логічним. Якщо спочатку помилкові відповіді, але потім
їх виправляє, то це можна інтерпретувати як поспішність і імпульсивність.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/vidilennja_istotnikh_oznak/5-1-0-66
11. Вербальний тест Айзенка
Мета: Методика призначена для оцінки інтелектуальних дібностей, визначення, якою мірою випробуваний володіє нестандартним мисленням.
Людина в силах вирішити частину запропонованих завдань, але ніхто не в змозі впоратися з усіма завданнями за півгодини.
Відповідь на завдання складається з одного числа, букви або слова.
Іноді потрібно зробити вибір з декількох можливостей, іноді ви самі повинні придумати відповідь. Якщо ви не в змозі вирішити завдання – не слід відповідати навмання. Якщо ж у вас є ідея, але вине впевнені в ній, то відповідь все-таки проставте.
Тест не містить "каверзних" завдань, але завжди доводиться розглянути кілька шляхів вирішення. Перш ніж приступити до вирішення, упевніться, що ви правильно зрозуміли, що від вас вимагається. Ви даремно втратите час, якщо візьметеся за вирішення, не усвідомивши, в чому полягає завдання.
______________
Примітки
1. Крапки позначають кількість букв в пропущеному слові.
Наприклад, (....) означає, що пропущене слово складається з чотирьох букв.
2. Для вирішення деяких завдань потрібно використовувати послідовність літер російського алфавіту без букви "е".
Оцінка результатів: найбільш достовірні і надійні результати, свідчать про ваші здібності, виходять в діапазоні від 100 до 130 балів, поза цими межами оцінка результатів недостатньо надійна.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/verbalnij_test_ajzenka/5-1-0-67
12. Коефіцієнт інтелекту
Мета: Методика призначена для оцінки інтелектуальних здібностей, визначення, якою мірою володіє нестандартним мисленням.
Тест «Коефіцієнт інтелекту» широко поширений в США, а також в інших країнах. Вперше був застосований в 1905 році у Франції з метою виявлення особливо обдарованих дітей. Результати численних досліджень дозволили зарубіжним фахівцям зробити наступні узагальнення: 50% людей мають IQ від 90 до 110; у 25% людей IQ вище 110 і у 25% - нижче 90; IQ = 100 - найбільш часто зустрічається; 14,5% людей мають IQ = 110-120; 7% - 120-130; 3% - 130-140; 0,5 - понад 140; IQ нижче 70 свідчить про розумову відсталість.
Серед старшокласників американських шкіл найпоширеніший результат IQ = 115, серед студентів-відмінників - 135-140.
Люди, яким менше 19 або більше 60 років, зазвичай показують нижчі результати при тестуванні.
Проаналізуйте, які завдання вам легше даються - словесні, числові або просторові. Це характеризує тип вашого мислення. Жінки зазвичай краще вирішують словесні завдання, важче просторові. Чоловіки успішніше вирішують просторові і числові.
Існує міжнародна організація «Менса», що об'єднує людей з найбільш високим рівнем інтелекту, визначальним по даному тесту. Членом «Менс» можна стати, маючи IQ понад 140. У всьому світі таких людей зараз налічується близько 100 000. Найбільше інтелектуалів у США і Західній Європі. Відділення «Менс» є також в Японії, Австралії, країнах Латинської Америки, Польщі.
Проте відзначимо, що показник інтелекту не враховує інші професійно важливі якості керівника і
просто людини, - такі, як порядність, надійність, доброта і багато інших.
Інструкція: На виконання тесту дається рівно 30 хв. Не затримуйтеся занадто довго над одним завданням. Але й не здавайтеся занадто легко; більшість завдань піддається вирішенню, якщо ви проявите трохи наполегливості. Продовжувати розмірковувати над завданням чи відмовитися від спроб і перейти до
наступного - підкаже здоровий глузд. Пам'ятайте при цьому, що до кінця серії завдання стають загалом важче.
Відповідь на завдання складається з одного числа, літери, слова або малюнка.
Іноді потрібно зробити вибір з декількох можливостей, іноді ви самі повинні придумати відповідь.
Тест не містить "каверзних" завдань, але завжди доводиться розглянути кілька шляхів вирішення. Перш ніж приступити до вирішення, упевніться, що ви правильно зрозуміли, що від вас вимагається. Ви даремно втратите час, якщо візьметеся за вирішення, не усвідомивши, в чому полягає завдання.
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/koeficient_intelektu/5-1-0-68 (електронний)
http://kizimenko.ucoz.ua/load/testuvannja/iq_test/5-1-0-69 (електронний)
13. Тести Айзенка для вимірювання коефіцієнта інтелекту (IQ)
У тестах присутня ігрова ситуація. Автор говорить про спроби тестованих знайти додаткові рішення, щоб осоромити укладача. Це робить процедуру тестування експериментальною ситуацією, в якій, незалежно від результатів як таких, можна побачити багато чого, що характеризує психологічні особливості людини. Виявляються такі якості, як зібраність і наполегливість, або їх відсутність. Багато психологів тільки в цьому і бачать значення тестів, вони підкреслюють, що оцінка поведінки, ставлення до тестів і їх укладачів може принести користь лише в якості додаткового діагностичного засобу і за умови, що трактування результатів тестування знаходиться в руках знаючого і досвідченого дослідника.
Автор вважає, що завдання тесту не слід виривати немов цитати з контексту, оскільки тест являє собою єдине ціле.
Головне в тестах Айзенка - це їх модельний характер. У кожному тесті, що складається із завдань, побудованих на словесному, буквеному і цифровому матеріалі, можна знайти аналогію, подобу окремої трудової операції, а в цілому віднести тест до якого-небудь виду реальної діяльності.
Центральне питання тесту Айзенка - це питання про інтелект, вірніше, про ту важливу сторону інтелекту, яку Айзенк називає швидкістю розумових процесів. Cледует визнати, що це якість у різних людей різна. Якість це особливо важливо там, де належить пошукова, ігрова діяльність, де ця діяльність йде в оптимальному режимі (при мінливих умовах). Для дій в умовах стаціонарного режиму, де головне - виконати задану "діяльність" заздалегідь відомим, запрограмованим чином, важлива стійкість у виконанні роботи, при цьому зовнішні впливи парируються як "обурення".
Жоден тест не можна вважати універсальним. Він придатний лише для обмеженої групи людей. Дані тести призначаються для грамотного людини у віці від 18 до 50 - 60 років, у якого за плечима курс середньої школи.
Ще одне зауваження, в реальному житті, а також в умовах експерименту завзятість і наполегливість можуть компенсувати недостатню швидкість мислення. А при нестачі наполегливості можна розгубити ті переваги, які дала вам природа, наділивши вас високим темпом мислення.
http://kizimenko.ucoz.ua/_ld/0/70_PHK.docx (паперовий)
$$