ІСТОРІЯ
творчого об*єднання «Клуб інтелектуального розвитку»
Гурток "Інтелектуальні ігри" (навчальний предмет) входив до складу Школи юних менеджерів «Ділові підлітки» з 2002 до 2010 року. Тому діяльність інтелектуального об’єднання має історичні періоди: у складі ШЮМ (2002-2010) і «самостійний» (2010-2016).
Творче об’єднання школа юних менеджерів “Ділові підлітки” створено в 1991 році при обласному ДЮЦі.
Головною метою школи було підготувати підлітків до життя в умовах переходу до ринкової економіки, озброїти необхідними знаннями, створити умови для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку особистості.
Характеристика предметів, що викладалися в Школі Юних Менеджерів.
Основи економіки
Курс розкриває суть різних видів економіки, при цьому ринкова економіка займає чільне місце в структурі останніх. Особлива увага приділялася спостеріганню економічних явищ в житті, яке оточує слухачів. В програмі предмету – зустрічі з практиками з підприємств різних форм власності. Цей предмет був базовим для подальших предметів даного циклу.
Основи маркетингу
Кожен товар, як виріб, так і послуга, повинен знайти свого споживача. Саме тому ділова людина повинна передбачити: що саме, за якою ціною, яким чином і де треба споживачу отримати як товар. Саме такі знання одержують слухачі на протязі одного навчального року. Цей курс базується на знаннях основ економіки.
Реклама
Цей предмет включає в себе теоретико-практичне знайомство з різними формами реклами. Він передбачає певну дослідницьку роботу по вивченню впливу реклами на рух товару від виробника до продавця і далі до покупця. Дисципліна викладається на третьому курсі.
Прикладна економіка
Предмет викладається факультативно для слухачів старших курсів, які добре володіють англійською мовою. Цей традиційний для старшокласників американських шкіл курс викладається за оригінальними підручниками та збірниками завдань. До складу курсу входить спеціальна комп’ютерна гра та пакет документів для створення студентської компанії на час вивчення курсу. Курс доповнює економічну освіту слухачів, одержану під час вивчення “Основ економіки”, “Основ маркетингу” та “Реклами”.
Самоменеджмент
Цю дисципліну можна визначити як вміння правильно організувати свою діяльність, виходячи з власних можливостей, а також розширювати свої можливості. Курс дозволяє кожній особі проаналізувати свій характер, свої переваги і недоліки та показує, як враховувати їх в організації свого робочого і вільного часу.
Основи наукового менеджменту
Суть даного курсу полягає перш за все в загальних поняттях про різні організації та їх можливі структури, про стосунки менеджера з підлеглими та вище стоячим керівництвом, шляхи прийняття відповідальних рішень, організацію особистого офісу тощо.
Новітні технології в інформаційних системах
Цей курс вивчається на протязі всього терміну навчання в школі юних менеджерів. Головна мета – підготувати користувача персонального комп’ютера. Слухачі проходять повну підготовку по роботі з операційною системою MS-DOS, операційною оболонкою NORTON COMMANDER, пакетом програмного забезпечення WINDOWS 95, системами управління базами даних, різними текстовими та графічними редакторами.
Ділова англійська мова
Вивчається на протязі всього терміну навчання в школі юних менеджерів, починаючи з нульового циклу, тобто з вивчення алфавіту та правил читання. Головна мета курсу – навчити вільно спілкуватися в межах ділової сфери, складати документи, необхідні для міжнародних економічних стосунків, вести рекламну діяльність своєї фірми, вільно читати ділову літературу англійською мовою. Тобто цей предмет акумулює всі напрямки знань, необхідних для того, щоб стати справжньою діловою людиною. Слухачі, які добре встигають з основного курсу, мають змогу вдосконалювати свої знання з англійської мови на факультативних курсах типу “Прикладна економіка”
Етикет
Переважну більшість робочого часу менеджер витрачає на спілкування з людьми різного віку, досвіду та посади за різних обставин. Для того, щоб бути прийнятим в будь-якому оточенні, з самого початку знайомства одержати визнання вихованої та культурної людини, треба знати як норми побутового етикету, так і правила поведінки під час проведення ділових нарад, конференцій, зустрічей, тощо.
Комунікація
Спілкування передбачає не тільки вміння красиво висловлювати свою думку, але і вміння зрозуміти з перших слів з якою саме людиною ви спілкуєтесь, який в неї характер. Від цього залежить, як побудувати з нею розмову, як досягти певного результату від цієї розмови, а також зрозуміти, на що може ця людина претендувати, як вміло відмовити людині так, щоб вона завжди була вами задоволена і мала бажання ще не раз з вами спілкуватись. Таке завдання стоїть перед цим курсом для випускників школи.
Основи математичної статистики
Розкриття основних методів збору, аналізу та обробки статистичних даних, необхідних для організації бізнесу. Цей предмет може бути особливо в нагоді для тих слухачів, які б хотіли спеціалізуватися з маркетингу. Знання з математичної статистики допоможуть вдосконалювати свої навички з програмування на ЕОМ.
Соціоніка
Соціоніка дозволяє людині усвідомити свої можливості, правильно оцінити свої сильні та слабкі сторони, вдало обрати сферу діяльності. Ці знання допоможуть слухачам правильно обрати партнера по дружбі, шлюбу, роботі, осмислено, уникаючи конфліктів, поводити себе з членами колективу, прогнозувати характер майбутніх відносин. Діловій людині ці знання також допоможуть сформувати працездатний колектив однодумців, обрати найкращі аргументи при переговорах, рекламі та ін.
Менеджмент туристської сфери
Предмет охоплює такі сфери, як самоменеджмент, туризм, індустрія розваг. Слухачі отримують знання про те, як керувати своєю діяльністю, знайомляться з конкретними типами туристських організацій та їх структурами. Особлива увага приділяється конкретній практичній організації туристичного бізнесу. Заняття з теоретичних курсів ведуться узгоджено з практичними проектами типу походів та екскурсій вихідного дня, які допомагають реалізовувати знання та формувати навички на основі мотивації до самовдосконалення. Більш складними формами практичної роботи є багатоденні тури, спортивні походи, організація таборів, інструкторська та консультаційна робота, змагання. Пропонуючи цей предмет, ми виходимо з двох позицій: по-перше, це ще один напрямок діяльності ділової людини з метою формування свого іміджу; по-друге, справжній менеджер повинен вміти красиво відпочивати
Валеологія.
Мета предмета - формування здорового способу життя шляхом валеологічного виховання. Першочерговою задачею є необхідність прищеплення молоді потреби набуття навичок бережного ставлення до власного здоров’я, формування у дітей валеологічної поведінки. Учні на заняттях набувають навичок формування та зміцнення фізичного та психічного здоров’я, знайомляться з елементарними методами валеологічного моніторингу та першої медичної взаємодопомоги. Ми приділяємо велику увагу саме цьому предмету. По-перше, для того, щоб виконувати свої обов’язки, менеджер повинен мати дуже міцне здоров’я і вміти його підтримувати на належному рівні; по-друге, валеологічна культура допомагає в формуванні іміджу менеджера. І, нарешті, деякі види активного відпочинку є дуже престижними в вищому колі управлінської діяльності.
Авторські програми "Клуб інтелектуального розвитку" (затверджена вченою радою Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського та управлінням освіти та науки Кіровоградської обласної державної адміністрації, протокол № 3 від 16.04.2003р.) та «Інтелектуальні ігри» (протокол засідання вченої ради КОІППО імені Василя Сухомлинського 04.05.2005 р. № 1; наказ УОН КОДА 07.09.2005 р.№ № 464)
Велика увага при роботі з учнями приділялося змістовному дозвіллю. Це вечори відпочинку, шоу-програми, екскурсії, однодені туристичні походи, багатоденні наметові табори.
Учні ШЮМ – гуртківці КІР – учасники Всеукраїнської краєзнавчої експедиції “Моя земля – земля моїх батьків” (Крим, П. Буг) протягом 1997 – 2012 рр.
Резюме
1. Педкадри
Професіоналізм, громадська робота, кураторство, контроль та підзвітність, результативність.
2. Самоуправління
Робота з учнівським активом, система старостату, рада ветеранів, рада капітанів.
3. Робота з батьками
Збори, комітет, контроль, реклама своєї діяльності, підзвітність, листи вдячності, система зв’язку з батьками.
4. Система управління
Загальні збори, збори старост та активу, батьківські збори, педради ШЮМ, наукові ради ШЮМ.
5. Навчальна діяльність, визначення ключових предметів: економіка, маркетинг, реклама, прикладна економіка, сімейна економіка, бухоблік, основи наукового менеджменту. самоменеджмент, менеджмент туризму, основи малого бізнесу; інформатика, математика, основи математичної статистики, діловодство; ділова англійська мова; етикет, соціоніка, менеджмент, валеологія.
Введення реальних творчих (науково-експериментальних) робіт. Перехід від викладання до самоосвіти, реєстрація наукового товариства.
6. Навчальна діяльність: контроль
Система відбору. Тестування. Рейтингова система. Система заліків та екзаменів. Захист творчих робіт. Кураторська година. Практика менеджера. Куратори курсів.
7. Система набору
ЗМІ, дитячий актив, агітація викладачів по школах. Реклама в місті. 7, 8, 9, 10 класи. Активна діяльність на протязі перших 2-3 місяців: поїздки, вечори, фуршети, інші заходи.
8. Експериментальна база
Платні групи. Спецкласи. Факультети. Психологізація. Комп’ютерний банк даних. Клуб випускників. Конкурс “Кращий менеджер року”.
9. Дозвілля
Тихі вечори. Посвята. Новий рік. День Св. Валентина. Економічні центри. Економічний брейн-ринг. Капусники. КВК. Тематичні вечори (“Helloween” та ін.). Фуршети. Екскурсії по місту.
10. Виїзна навчальна діяльність
Економічні олімпіади “Юний рекламіст”, “Юний економіст”, чемпіонати з інтелектуальних ігор
11. Виїзна оздоровча діяльність
Чорний ліс – 1-2 дні. Південний Буг – 2, 3. 7 днів. Екскурсії в Київ, Умань. Зимовий відпочинок в «Лісовій пісні» та в Карпатах. Екскурсії по Карпатах та по Криму. Літній оздоровчий табір. Експедиції по Східному Криму.
12. Партнери
13. Реклама діяльність