$$
Виховна система КІРу
«Педагогічна праця приваблива тим, що не тільки маєш змогу спостерігати дивовижне явище формування Творчої Особистості, а й приймаєш безпосередню участь у цьому диві»
Як керівник КІРу вважаю, що треба відкрити перед кожним, навіть найслабшим вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може виявити себе, почуватися не обділеним, а духовно багатим.
Радість розумової праці стає доступною людині, якщо її життя пройняте почуттям оптимістичної впевненості у своїх силах, почуттям власної гідності. Саме педагог має постійно стимулювати в дітей прагнення піднятися вище того, що вже ними досягнуто, почуття власної гідності, доброго настрою, при якому працюватиметься швидше і результативніше.
Цьому сприяє і педагогічна парадигма, що лежить в основі навчально-виховної діяльності, передбачає створення оптимальних умов для як найповнішої самореалізації гуртківця в процесі навчання та формування самодостатньої творчої особистості, здатної до ефективної діяльності в нових суспільно економічних умовах. Учень для педагога – не просто суб’єкт навчання. Насамперед це суб’єкт плекання й розвитку індивідуальних нахилів, обдарувань.
У центрі уваги знаходиться особистість, яка має змогу активно проявити себе в інтелектуальних змаганнях. Саме інтелектуальна діяльність дозволяє визначити рівень інтелектуальної компетенції знань з тої чи іншої профільної навчальної дисципліни, дає змогу в рольовій чи діловій грі виявити практичні навички чи вміння, заявити у дискусіях про свою позицію при вирішенні проблеми, обгрунтувати та відстояти свої переконання.
Пріоритетними напрямками виховної системи КІРу є: Формування мотивації до інноваційної, науково-дослідницької діяльності, до допрофесійної підготовки. Інтелектуалізація. Психологізація. Позитивний психологічний клімат. Виховання конкурентноспроможної особистості. Поєднання поваги до особистості вихованця з розумною вимогливістю до нього. Індивідуальний підхід.
Форми виховної роботи:
- Економічне виховання (Проведення економічних центрів "Раціональне природокористування", "Екологічні катастрофи", "Аварії техногенного забруднення". Участь обдарованих дітей у економічних олімпіадах, бізнес-конкурсах тощо. Екскурсії до бізнес-центрів, у ВУЗи. Проведення чемпіонатів економічних інтелектуальних ігор).
- Трудове виховання і безпенка життєдіяльності (Прогнозування майбутньої професії. Систематичне вивчення інтересів дітей та відношення батьків до стану НВП. Організація роботи батьківської ради. Проведення вступних, первинних, цільових інструктажів. Екскурсія до музею пожежної безпеки. Проведення виховних бесід з безпеки життєдіяльності. Семінари "Безпека життєдіяльності в довкіллі". Перевірка практичних навичок в Чорному лісі. Проведення конкурсів-вікторин "Як я знаю правила дорожнього руху","Як я знаю правила протипожежної безпеки". Проведення гри - мандрівки "Азбука виживання в сучасному місті".
- Естетичне виховання (Участь у вечорі-відпочинку, присвяченого Іменинному тижню. Святкування "Нового року". Святкування "День Св. Валентина". Всеукраїнський.фестиваль, присвячений Дню Землі. "Тихі" вечори з тематичними програмами).
- Моральне виховання (Проведення усіх етапів конкурсу "Капітан року". Співпраця з партнерами. Позитивний психологічний клімат).
- Громадянське та валеологічне виховання (Рада капітанів КІРу. Екскурсія до краєзнавчого музею. Батьківські збори разом з учнями. Участь у заходах превентивного виховання "Молодь проти наркотиків","Здоровий спосіб життя". Негативне ставлення до паління, алкоголю тощо. Краєзнавчі експедиції до заповідників "Чорноліський заказник", "Бугський Гард, "Кримського півострова
Проект «Валеологічне виховання у гуртку «Інтелектуальні ігри» засобами туристсько-краєзнавчих експедицій»
Керівник колективу протягом багатьох років разом зі своїми вихованцями реалізовує виховний проект «Здоровий спосіб життя», основна мета якого – формування валеологічної культури, у першу чергу прищеплення молоді потреби навчатися навичкам дбайливого відношення до власного здоров'я, формувати в них валеологічну поведінку. І це є складовою частиною реалізації головної стратегічної мети - виховання в учнів життєвої компетентності особистості .
Практична складова проекту (допомагає реалізувати знання, формувати навички в дітей на основі мотивації до самовдосконалення) - екскурсії вихідного дня, багатоденні тури, спортивні походи. Серед найбільш масових і популярних є краєзнавчо-оздоровчі експедиції до заповідників «Бугський Гард», «Чорний ліс», на Керченський півострів, екскурсії вихідного дня у паркові зони міста Кіровоград.
http://kizimenko.ucoz.ua/KIR/valeologichne_vikhovannja_kir_ocdjut.pdf
Фотонарис "Експедиції до Південного Бугу"
Участь вихованців «Клубу інтелектуального розвитку» у реалізації проекту громадських і державних організацій
«Регіональна програма інтелектуального розвитку дітей та молоді Кіровоградщини»
Кіровоградщина – регіон з великим науковим, культурним та освітнім потенціалом. Створення обласною владою додаткових можливостей для розвитку інтелектуальних здібностей, розкриття особистості й самореалізація молодих людей Кіровоградщини є важливим елементом розвитку регіону, а впровадження в навчально-виховний процес спеціалізованих факультативів «Інтелектуальні ігри», проведення інтелектуальних заходів підвищує якість освіти в регіоні.
Кіровоградський ОЦДЮТ через реалізацію заходів Регіональної програми інтелектуального розвитку здійснює координаційну, організаційну та методичну функції в області у цьому напрямку.
Багаторічний досвід реалізації «Регіональної програми інтелектуального розвитку дітей та молоді Кіровоградщини», практика роботи у клубах інтелектуальних ігор дозволила структурувати та удосконалити вже відомі методики, створити власні ігрові моделі роботи з обдарованою молоддю. Успіхи кіровоградських інтелекуалів на всеукраїнських та міжнародних змаганнях, досягнення досить високих результатів з розвитку розумових здібностей дітей та молоді області свідчать про ефективність цієї Програми.
http://kizimenko.ucoz.ua/KIR/regionalna_programa.docx
$$